1/3 от човешкия живот преминава в сън. Да се наспиваме добре е сред най-важните неща за физическото и психическото ни състояние, така че не се чувствайте чак толкова виновни, ако сутрин натискате Snooze по няколко пъти. Добрият и продължителен сън е ключов елемент на здравословния лайфстайл и носи големи ползи за здравето, стигащи много по-далеч от доброто настроение и свеж вид.

Не пренебрегвайте съня си. Както не ходим на фитнес или в планината без екипировка, така и сънят ни има нужда от правилната екипировка, за да бъде пълноценен и да ни носи максимум ползи. Никой не спи пълноценно пред телевизора на дивана вечер, заобиколен дразнещи звуци и светлини или пък върху стария си деформиран матрак. За да се наспим добре, имаме нужда от спокойна и добре организирана среда, а в нея правилно избраният матрак е от най-голямо значение. В това отношение гамата висококачествени матраци на марката SLEEPY, произведени в България, са еталон за висок стандарт и отговарят на най-разнообразните изисквания за идеален сън.

Ако всичко е наред с матрака ви, обстановката и не правите компромиси с вечерния час, можете да се възползвате максимално от безброй ползи за здравето, които добрият сън носи. А освен очевидните, свързани с добрата функция на сърцето например, има и няколко, които вероятно ще ви изненадат, но трябва да ги имате предвид следващият път, когато сте склонни да пренебрегнете съня си:

Подобрява паметта
Умът ни е изненадващо активен докато спим. Той може да „упражнява“ умения и знания и да затвърждава спомени, докато спи. С други думи, ако учите нов език, репетирате нов танц или пък си блъскате главата над някоя задача, вероятността да се представите по-добре, след като сте се наспали, е много по-голяма.

Стимулира креативността
Освен, че затвърждава спомените ни докато спим, мозъкът ни може да ги реорганизира и структурира, което води до по-висока креативност. Това означава, че сме способни да създаваме нови идеи от анализиран по време на сън опит. Така че, преди да грабнете четката или писалката, наспете се добре! Много по-вероятно е нова идея и вдъхновение да ви сполети именно след сън.

Предпазва от инциденти
Реакциите са значително забавени, когато човек не се е наспал. Това е доказано и по трудния начин –  недоспалите хора по-лесно правят грешки на пътя и предизвикват инциденти, а уменията им за шофиране са сравними с тези на хора, употребили алкохол. Винаги шофирайте след като сте се наспали добре.

Намалява стреса
Добрият сън влияе върху стреса, а от там и върху нормализирането на кръвното налягане и функциите на сърдечносъдовата система. Също така повлиява нивата на холестерола, който играе голяма роля при съдовите заболявания.

Намалява тревожността и депресията
Липсата на сън е свързана със задълбочаването на тревожността и депресията. Обратно, добрият сън допринася за емоционалната стабилност. Сънят обаче не може да се „навакса“ през уикенда. Ако спите повече през уикенда, това означава, че не спите достатъчно през седмицата. И ако чувствате тревожност, то много възможно е влизането в ритмичен цикъл на съня през седмицата, да спомогне за преодоляването на този проблем.

Допринася за здравословно тегло
Не е вярно, че от много сън се пълнее. Ако планирате диета, лягайте си по-рано и се наспивайте добре. От една страна хора, които са лишени от сън са по-гладни, но от друга метаболизмът и съня се контролират от един и същи сектори в мозъка. Когато спим, в кръвта ни се повишава нивото на някои хормони, които пък регулират апетита.